sâmbătă, 14 martie 2009

SPIRALA CU ANANAS
recipe by Laura Sava


Un tort delicios.....multumesc Laura

Ingrediente:
Pentru blat:
  • 6 oua
  • 180 g zahar
  • 1 plic zahar vanilat
  • 100 g faina
  • 100 g amidon
  • 4 linguri cacao
  • 2 lingurite praf de copt
Pentru crema:
  • 500 g mascarpone
  • 200 g smantana
  • sucul de la 1 lamaie
  • 250 g zahar
  • 9 foi gelatina alba
  • 400 ml frisca lichida
  • 1 conserva ananas(850 ml)
Pentru ornat:
  • 2-4 linguri fulgi de cocos
  • ananas proaspat
  • praline de cocos
Pentru blat se bat bine ouale cu zaharul si zaharul vanilat. Se amesteca faina cu amidonul, cacaoa si praful de copt. Se adauga apoi cite putin in compozitia de oua si se mixeaza bine. Se rastoarna cu grija intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Se coace la 200 grade, cam 15 minute.


Se scoate din cuptor si cu ajutorul unui prosop umed, care se aseaza direct pe tava, se rastoarna.

Se rastoarna cu grija si se lasa asa cat timp se pregateste crema.

Se face o crema din mascarpone, smantana, sucul de lamaie si zahar. Se adauga apoi gelatina care a fost in prealabil topita si inmuiata la bain -marie(eu dupa ce am topit gelatina, am adaugat cam 4 linguri din crema de mascarpone in gelatina, si apoi am amestecat cu restul de crema).
Ananasul se scurge si se taie bucatele. Se bate 200 ml frisca si apoi se amesteca cu ananasul.
Compozitia de frisca se amesteca cu cea de mascarpone.

Se deruleaza blatul si se insiropeaza cu sucul de la compot.

Se repartizeaza crema pe blatul derulat.
Cu un cutit mare si lung, se taie blatul, in fasii de 4 cm latime.

Pe un platou se infasoara feliile de blat, una in continuarea celeilalte, in forma de melc, cu crema pe dinauntru.
Se pune la rece cam 1 ora, dupa care se orneaza cu frisca(restul de 200 ml).

Fulgii de cocos se rumenesc putin intr-o tigaie neunsa si apoi se presara pe margine si putin pe mijloc.
Se orneaza cu bucati de ananas si praline de cocos.



Pofta buna!

3 comentarii:

Laura spunea...

Wowww, ce minunatie ti-a iesit!!! Zici ca-i al meu! :P
Te pup, Carmen draga, pentru ca l-ai incercat si ma bucur nespus de mult ca v-a placut!!!

P.S. Sectiunea e mortala!!! :))

angela spunea...

foarte frumos si presupun ca e si bun!

lor spunea...

ce frisca ai incercat? si eu stau in germania (NRW) si toata frisca pe care am incercat-o nu se bate cum trebuie. daca poti sa-mi spui o marca ceva ar fi super. Multumesc anticipat.

Premiile mele