miercuri, 11 martie 2009

GRISINE CU MASLINE SI CASCAVAL
recipe by Maya



Ingrediente:
  • 600 g faina de grau dur( eu am folosit 400 g faina de griu de tip 550 + 200 g gris din grau dur, foarte fin)
  • 12 g drojdie proaspata
  • 50 ml ulei de masline
  • 350 ml apa
  • sare
  • putin zahar pentru dizolvat drojdia
Pentru umplutura:
  • 200 g masline negre sau verzi
  • 2 catei de usturoi
  • 1 ardei mic si rosu iute(facultativ)
  • 100 ml ulei
Se pregateste umplutura. Cateii de usturoi se pun la calit in ulei de masline, apoi de scot si se adauga maslinele tocate grob(eu am lasat usturoiul). Se pune si ardeiul iute si se lasa pina se calesc maslinele.


Eu am facut aluatul la masina de paine. In lipsa masinii se procedeaza astfel: se face o gropita in mijlocul fainii; se freaca drojdia cu putin zahar si putin din apa si apoi se toarna in gropita. Cind drojdia creste putin, se adauga si celelalte ingrediente si se framanta un aluat.
Dupa o ora si jumatate arata cam asa:

Aluatul se intinde pe masa pudrata cu faina(se taie marginile, sa arate uniform).

Se imprastie maslinele pe o jumatate de aluat si cu cealalta jumatate se inchide(ca o carte).

Se taie fasii si apoi se rasucesc.

Se dau la cuptor la 200 grade , pana se rumenesc. Se pot umple si cu cascaval razuit.

Cui ii plac chestiile crocante trebuie sa le incerce ca sant super. Se pot face si cu faina normala dar nu vor mai iesi asa crocante.

Niciun comentariu:

Premiile mele