duminică, 16 noiembrie 2008

TORT DE LAMAIE


Revin cu doua retete dupa o mica absenta. In toata aceasta perioada au fost citeva evenimente in viata mea,ocazie cu care am pregatit citeva din retetele voastre si aceste torturi, pe care le voi posta, dintr-o carte de bucate. Deci, cum va spuneam, intre timp eu si iubitul meu ne-am casatorit si apoi, dupa o saptamina a fost ziua sotului meu,si am facut acest tort de lamiie. Are un gust deosebit de fin...





Ingrediente:
  • 4 oua
  • un praf de sare
  • 175 g zahar
  • 150 g faina
  • 50 g amidon
  • 1 lingurita praf de copt
  • 3 lamai
  • 7 foi de gelatina
  • 5oo ml lapte 3,5% grasime
  • 150 g smintina acra(saure sahne)
  • 150 g zahar pudra
  • 600 ml smintina pentru frisca(schlagsahne)
  • 8 linguri suc proaspat de portocale
  • 50 g migdale maruntite
Pentru blat se foloseste o forma cu diametrul de 26 cm, pe care se pune hirtie de copt.
Albusurile cu un praf de sare se mixeaza foarte bine. Se adauga apoi 150 g zahar, treptat, si se mixeaza in continuare. Se adauga galbenusurile si se mixeaza scurt.
Faina, amidonul si praful de copt se dau prin sita si apoi se adauga in compozitia cu oua si zahar. Se amesteca bine pina la omogenizare.

Compozitia se pune in forma si se pune la cuptorul preincalzit la 180 grade, pentru 25 minute. Dupa ce s-a copt se lasa sa se raceasca in forma.
Pentru crema se dau lamaile pe razatoare pentru coaja si apoi se stoarce zeama. Trebuie sa avem 12 linguri de zeama lamaie.
Gelatina se pune in putina apa rece pentru a se inmuia.
Laptele, smintina acra, zaharul pudra, coaja de lamaie si 8 linguri zeama de lamaie se amesteca. Gelatina se stoarce de apa si apoi se dizolva la foc mic in 2 linguri de apa si apoi se amesteca cu celelalte ingrediente. Se lasa sa se raceasca. Intre timp se bate 400 ml smintina pentru frisca pina se intareste. Cind compozitia cu gelatina s-a racit, se adauga frisca batuta.



Urmeaza acum asamblarea: se taie blatul in trei. Restul de zeama de lamaie cu sucul de portocala se amesteca si apoi se stropesc blaturile.
Tortul se asambleaza in forma in care a fost copt blatul. Se aseaza hirtie de copt pe peretii formei. Se pune primul blat, apoi crema,si tot asa pina la terminarea cremei, terminindu-se cu un strat de crema. Tortul se pune la rece pentru 4 ore.

Dupa 4 ore, se scoate din forma pe un platou.
Migdalele se prajesc intr-o tigaie de teflon, fara grasime si apoi se lasa sa se raceasca.
Restul de smintina pentru frisca se mixeaza(200 ml), impreuna cu restul de zahar(25 g), pina se intareste. Se pune apoi pe margine, dupa care se pun migdalele prajite.
Se garniseste apoi cum doreste fiecare. Eu am facut niste trandafiri sin coaja de lamaie, asa pentru decor.









3 comentarii:

Laura spunea...

Draga Carmen, felicitari pentru evenimentul deosebit din vietile voastre!
Casa de piatra!!! :)
...si La multi ani sotului tau!

Absolut fermecatoare ambele torturi!
...pe asta cu lamaie l-as face dupa ce ne-am indopa din ala cu nuci si mure!!!!!!!!!!!!! :D
Te pup dulce!

carmenhoffmann spunea...

Laura, draga mea, iti multumesc mult pentru aceste cuvinte.Sa stii ca eu te vizitez in fiecare zi si chiar ma gindeam de ce intr-o perioada nu ai mai postat nimic...eram obisnuita ca la citeva zile sa apara ceva nou.Acum m-am linistit, de cind am vazut noi retete si povestiri.Intr-adevar torturile sint super, iar cel de lamiie are un gust foarte fin.Vreau sa iti mai zic ca " iubirea ta" este foarte dragalas.Si noi speram in fiecare luna ca vom avea un bebe.Speram sa se intimple cit mai curind.Te pup si eu si te mai astept

Petra spunea...

Draga Carmen,

Tortul tau de lamaie arata foarte bine si as vrea sa-il fac si eu fiului meu de ziua lui, pe care o serbam chiar sambata asta. Am o singura nedumerire, legata de smantana acra, este vorba de smantana obisnuita sau de alt gen? Daca nu este obisnuita, de unde as putea sa o cumpar. Multumesc mult.

Premiile mele